5.9 C
Craiova
joi, 14 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalFord turează motoarele

Ford turează motoarele

Producătorul auto instalat în Bănie a demarat ieri producţia de serie a motorului EcoBoost de 1.0 litru în trei cilindri. Din cei 500 de noi muncitori care vor fi angajaţi în iunie la Ford, 100 vor lucra la Fabrica de motoare. Oficialii companiei spun că volumul producţiei va depinde de cererea de autoturisme de pe piaţă, dar sunt mari aşteptări la Ford Europa cu acest motor.

Ford a lansat ieri, într-un cadru festiv şi în prezenţa multor oficialităţi locale şi centrale, demararea producţiei de masă a motorului EcoBoost de 1.0 litru. Acest motor este cel mai mic din gama Ford, dar are şi cea mai mare economie de combustibil şi emisii mici de dioxid de carbon. „Producţia acestui motor este importantă nu doar pentru Craiova, ci pentru toate operaţiunile de producţie ale Ford“, a spus Ian Pearson, şeful Secţiei de producţie motoare din cadrul Ford România. Secţia de motoare a fost reechipată, fiind schimbată până şi podeaua, pentru a evita orice fel de trepidaţii. Ford susţine că a făcut investiţii de 180 de milioane de euro în echipamentele fabricii de motoare, unde  totul este automatizat şi computerizat. În fabrica de motoare lucrează, în prezent, 400 de oameni.

Craiova, la concurenţă cu Germania

Motorul EcoBoost se mai produce şi în fabrica Ford din Germania, la Köln, unde lansarea producţiei a avut loc la sfârșitul anului trecut. Compania intenţionează ca motoarele produse în Bănie să aibă aceeaşi calitate cu cele fabricate în Germania. Ambele fabrici de motoare din Germania şi din România au aceeaşi capacitate de producţie, de 350.000 de unităţi. „Acest motor este identic cu cel ce se produce în Germania, pentru că se aşteaptă o cerere mare pentru acest motor în anii viitori“, a afirmat şeful Secţiei de producţie motoare. Dacă în urmă cu o lună, la lansarea Ford B-Max în România, preşedintele Ford, Jan Gijsen, avansase ideea că se vor produce anul acesta la Craiova 30.000 de motoare EcoBoost, iar anul viitor în jur de 105.000 de motoare, ieri, la lansarea oficială a producţiei, nici un oficial Ford nu a înaintat vreo cifră a producţiei estimate anul acesta. Mai mult decât atât, ei spun că depinde de cererea de pe piaţă. „Volumul de producţie depinde de ceea ce se întâmplă pe piaţa din Europa. Şi aici, volumul de producţie va fi în funcţie de cererea de pe piaţă. Avem o capacitate de producţie de 350.000 de unităţi aici, dar cât vom produce anul acesta depinde numai de cererea de pe piaţă“, a declarat, pentru GdS, Ian Pearson.  De altfel, tot de cererea de pe piaţă depinde şi instalarea schimbului al doilea în fabrica de motoare. „Acum se lucrează într-un singur schimb, iar introducerea unui nou schimb depinde, de asemenea, de cererea de pe piaţă. Din cauza condiţiilor dificile de piaţă din Europa, din acest moment, este foarte greu de previzionat. Noi sperăm… Şi în fabrica din Köln se lucrează la motoare tot într-o singură tură. După cum am anunţat, vom aduce 500 de oameni noi în fabrica Ford. Dintre aceştia, aproximativ 100 vor fi angajaţi la Secţia de motoare. Săptămânile viitoare vor începe angajările“, a declarat Pearson, pentru GdS.

Motorul se asamblează la Craiova

Marin Toma, managerul de lansare primară a motorului EcoBoost, a precizat, pe parcursul turului fabricii, că piesele vin de la diverşi furnizori agreaţi de Ford din Europa, se prelucrează la Craiova şi se asamblează motorul final. El a arătat că blocul motor vine din Germania, chiulasa – din Bulgaria, iar vilbrochenul – din Spania. Piesele importante sunt turnate în aluminiu şi sunt doar prelucrate la Craiova.
 
Caracteristicile motorului

Henrik Nensen, directorul general al Ford România, a spus că acest motor este „cel mai competitiv la nivel mondial, din clasa motoarelor de asemenea dimensiuni“. Motorul asamblat la Craiova va echipa atât autoturismele Ford B-Max, în versiunile de 100 şi 120 de cai-putere, Ford Focus, cu versiunile 100 şi 125 de cai-putere şi, de asemenea, vor fi dotate cu astfel de motoare şi vehiculele Ford C-Max. Motoarele care vor echipa Ford B-Max fabricat la Craiova vor ajunge la un consum de combustibil de 4,9 litri la 100 de kilometri (în varianta de 120 de cai-putere), şi la emisii foarte mici de CO“, de 114 grame pe kilogram, informează compania. Ford Europa susţine că va produce peste 1,3 milioane de motoare EcoBoost şi va tripla producţia autovehiculelor echipate cu un astfel de motor pe benzină. Oficialii Ford Europa şi Ford România au afirmat, în repetate rânduri, fie la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta, fie în România, că producătorul de autoturisme îşi pune mari speranţe în producţia motorului EcoBoost şi în cea a autovehiculului Ford B-Max, care va demara în luna iunie a acestui an.

Ce avantaje are EcoBoost

Cel mai mic motor din gama Ford va avea consum redus de combustibil, iar maşinile echipate cu acesta se vor conduce foarte uşor. Henrik Nensen spune că preţul motorului este ceva mai mare, dar investiţia în plus este recuperată în primele nouă luni de utilizare de către client, datorită economiei de combustibil care se face şi datorită economiei la plata asigurării obligatorii pentru vehiculul respectiv (RCA). Directorul general al Ford România a calculat că un utilizator al unui vehicul  Ford B-Max echipat cu motor EcoBoost va face, într-un an, o economie de circa 389 de euro la combustibil, iar RCA-ul plătit va fi cu 35% mai mic. Specialiştii Ford consideră acest motor cel mai bun din clasa lui şi sunt de părere că acest lucru este valabil la nivel mondial. Taxa de înmatriculare în România pentru un motor EcoBoost de 1.0 litru este cu câteva sute de euro mai mică decât la un motor clasic de 1,6 litri, susţin cei de la Ford.

Producţia Ford B-Max, aşteptată la Craiova

În luna iunie a acestui an va demara producţia vehiculului Ford B-Max în uzina din Craiova. „Au început comenzile la dealeri pentru Ford B-Max, dar oamenii vor să vadă maşina în show-room-uri. Astfel că vom expune din maşini care au fost fabricate în seria de preproducţie, până când va începe producţia de serie. Oficial, producţia pentru România va fi lansată în septembrie“, a adăugat Nenzen. Anul acesta se aşteaptă să se vândă în România 500 de maşini Ford B-Max, iar anul viitor – 2.000.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS